Aby rozpocząć konfigurację reguł cenowych:

  • Kliknij na stronie głównej „Hurtownie” i wybierz „Ustal regułę cenową”.

Informacje podstawowe:

  • Marża docelowa

  • Marża Allegro

  • Jaki procent od ceny detalicznej ma zostać odjęty na wstępie od ceny detalicznej?

  • Jaki procent od ceny hurtowej ma zostać odjęty na początku?

Informacje dodatkowe:

  • Cena hurtowa jest

  • Cena detaliczna jest

  • Przedziały cenowe dotyczą

VAT:

  • Stawka VAT

  • Wybierz parametr, którego wartość zawiera stawkę VAT

Przedziały cenowe:

  • Marża kwotowa

  • Marża procentowa

OBJAŚNIENIE

Informacje podstawowe:

  • Marża docelowa – opcja na chęć trzymania cen detalicznych hurtowni, gdy poza ceną hurtową podaje również detaliczną, czy tzw. sugerowaną, wówczas należy podać na jaką najniższą marżę, już po odliczeniach prowizji allegro się decydujesz np. 30 zł. Gdy system wyliczy, że cena detaliczna jest wystarczająca do osiągnięcia takiej marży, wówczas ją zostawi, jednak gdy wyliczy, że w danym produkcie nie jest wystarczająca, wówczas wyliczy ją na podstawie przedziałów cenowych. Gdy chcemy, żeby wszystkie ceny były wyliczanej przedziałami, czyli z pominięciem marży docelowej, wówczas wpisujemy np. 9999999999.

  • Marża Allegro – wpisanie uśrednionej, lub najwyższej prowizji allegro z kategorii w której odbywa się sprzedaż. Można to fajnie wykorzystać do procentowej zmiany cen wszystkich produktów na chwilę, lub w jakichś strategicznych okresach roku, zamiast robić to we wszystkich przedziałach.

  • Jaki procent od ceny detalicznej ma zostać odjęty na wstępie od ceny detalicznej? – opcja na sytuację, gdy jednak chcesz obniżyć cenę detaliczną hurtowni o kilka procent, żeby troszkę bardziej zachęcić klientów do siebie. W „Marża docelowa” będzie brała udział obniżona cena.

  • Jaki procent od ceny hurtowej ma zostać odjęty na początku? – opcja na sytuację, gdy hurtownia udostępnia ogólny plik produktowy dla wszystkich swoich klientów, ale specjalnie Ciebie hurtownia wynagrodziła dodatkowym rabatem od wszystkich cen hurtowych np. za wysokie obroty, stałą współpracę itd. W „Marża docelowa” będzie brała udział obniżona cena.

Informacje dodatkowe:

  • Cena hurtowa jest – Ceną brutto / Ceną netto – należy to sprawdzić w pliku produktowym, a jeżeli nie będzie do końca jasne, porównać cenę produktu ze stroną hurtową. Ma to istotne znaczenie podczas wyliczania cen.

  • Cena detaliczna jest – Ceną brutto / Ceną netto – należy to sprawdzić w pliku produktowym, a jeżeli nie będzie do końca jasne, porównać cenę produktu ze stroną hurtową. Ma to istotne znaczenie podczas wyliczania cen.

  • Przedziały cenowe dotyczą – Ceny hurtowej / Ceny detalicznej – dotyczy to poniższych przedziałów cenowych jakie ustawisz i tradycyjnie ustawia się ” Ceny hurtowej”, czyli np. gdy cena hurtowa będzie w przedziale 100-200, wówczas wyliczy % marży (lub kwotowo) z tego przedziału cenowego, jednak można to zmienić, gdy z jakiegoś powodu system ma wyliczać marżę w przedziałach ceny detalicznej.

VAT:

  • Stawka VAT – wpisz jedną stawkę VAT dla wszystkich produktów, jeżeli hurtownia nie udostępnia tej informacji w swoim pliku produktowym, a nawet gdy częściowo udostępnia i dobrą praktyką jest podanie najwyższej stawki VAT 23%.

  • Wybierz parametr, którego wartość zawiera stawkę VAT – gdy hurtownia udostępnia w swoim pliku produktowym stawkę VAT, np. prowadzi sprzedaż zróżnicowanych produktów, wówczas należy stworzyć parametr VAT z ustawienie typu parametru „VAT”, następnie w schematach parametru, lub wariantu, lub z pliku dodatkowego pobrać wartości stawki VAT. W razie gdyby hurtownia nie uzupełniła stawki VAT w jakimś produkcie, system pobierze stawkę VAT z ustawień „Stawka VAT”.

  • Można również utworzyć swój parametr VAT słownikując np. odpowiednie kategorie hurtowni do właściwej stawki VAT produktów, które się w niej znajdują.

Przedziały cenowe:

  • Marża kwotowa – ustawiasz ile oczekujesz kwoty zysku w danym przedziale, czyli już po odliczeniu ustawionej prowizji allegro. Dobrą praktyką jest, aby pierwszy przedział 0-X ustawić kwotowo, a pozostałe już dowolnie.

  • Marża procentowa – ustawiasz ile oczekujesz procent zysku w danym przedziale, czyli już po odliczeniu ustawionej prowizji allegro.

  • Przedziały ustawiamy z końcówką 99 po prawej stronie np. 10-19,99 i następny 20-60,99, ponieważ gdybyśmy ustawili 10-20 i 21-70, wówczas ceny pomiędzy 20, a 21 będą pominięte w wyliczeniach.

W górnej części strony warto sprawdzić jak system wyliczył ceny pierwszych pozycji, klikając w: „Jeśli chcesz, możesz przetestować obecnie zapisaną regułę„, należy przy tym pamiętać o ustawieniu „Marża docelowa”, zanim pomyśli się, że przedział cenowy procentowy lub kwotowy coś niepoprawnie wyliczył.

W przypadku niektórych błędów hurtowni np. z ceną hurtową 0, brakiem ceny, system powinien ustawić cenę allegro -1, -2, -3, wówczas nie będzie można wystawić takiej aukcji na allegro, lub jej zaktualizować w trwającej aukcji. Warto wówczas zwrócić uwagę, czy coś nie zostało pominięte w konfiguracji parametrów do cen, lub w ustawieniach reguły cenowej, czy może raczej występuje jakiś problem techniczny w samej hurtowni i im zgłosić.


Zaawansowany skrypt, na podstawie którego system wylicza ceny jest bliski ideałowi, więc mogą wystąpić nieznaczne różnice końcówkowe, dlatego mimo wszystko warto ustawić zaokrąglanie cen w początkowych ustawieniach hurtowni zaokrąglając ceny w górę lub w dół, szczególnie dlatego, że ceny ze spójną końcówką wyglądają profesjonalnie w ofertach.





PRZEJDŹ DO POZOSTAŁYCH PORADNIKÓW

MARKOWE Sp. z o.o. © 2023 Wszelkie nazwy oraz znaki towarowe firm trzecich zostały użyte tylko i wyłącznie w celach informacyjnych.