W tym poradniku zawarte są bardzo ważne informacje na temat parametru *KOD* , który jest najważniejszym parametrem w aplikacji.

 

  • KOD, to inaczej pisząc unikatowa treść, która oznacza konkretny produkt z jego indywidualnymi właściwościami jak kolor, rozmiar itp.

  • Na podstawie parametru KOD generowane są produkty do bazy aplikacji.

  • KOD nie może być taki sam do różnych produktów, inaczej zostanie wygenerowany tylko pierwszy, a reszta z tym samym KOD zostanie pominięta.

  • Należy unikać słownikowania KOD, (pomimo możliwości zaznaczenia opcji słownikowania).

  • KOD nie tylko bierze udział w pracy aplikacji, ale również później pracujemy na jego podstawie w EasyUploader i wyświetla się on na liście aukcji, oraz w transakcjach, a nawet jako sygnatura na allegro.

  • Na podstawie KOD dokonują się aktualizacje automatyczne cen i stanów magazynowych.

 

Dlatego poza zachowaniem unikatowości KOD do każdego produktu, dobrą praktyką jest, aby stworzyć go o takiej treści, która będzie zrozumiała, czyli nie tylko z samego EAN, czy numeru ID.

 

  • Samo ID, lub EAN podczas późniejszej pracy mało nam powie, gdy zobaczymy KOD na liście aukcji EasyUploader, w aplikacji, lub ustawieniach allegro.

  • Jeżeli jednak stworzymy KOD o treści bardziej zrozumiałej, wówczas przyszła praca będzie przebiegać znacznie przyjemniej.

  • Z naszych zauważeń wynika, najlepszym KOD jest połączenie parametrów hurtowni: Indeks produktu + rozmiar + kolor + ID + EAN

  • Indeks daje się na początku, ponieważ on oznacza produkt, który może być podzielony na rozmiary, dodatkowo gdy kupujący dokona zakupu, wówczas w transakcji wyświetli się wstawiony indeks, dzięki czemu szybciej złożysz zamówienie do hurtowni, jeżeli jej wyszukiwarka odszukuje produkty po indeksie.

  • Dodatkową zaletą Indeksu w KOD jest to, że wpisując go w wyszukiwarce listy aukcji w EasyUploader pokażą się wszystkie rozmiary danego produktu, co może okazać się konieczne, aby np. hurtowo zaktualizować same zdjęcia, czy parametry danego produktu we wszystkich jego rozmiarach.

  • Również wyszukiwarka allegro w rożnych ustawieniach sprzedawcy wyszukuje produkty po KOD, gdzie tam nosi nazwę „sygnatura”, więc Indeks okaże się bardzo pomocny, aby odszukać wszystkie rozmiary danego produktu i coś w nich hurtowo ustawić.

  • Dla sprzedawców, którzy sprzedają produkty wielorozmiarowe, dodanie indeksu do KOD powinno być uważane za obowiązkowe.

  • Rozmiar daje się, aby KOD stał się bardziej unikalny, ale też pomaga w składaniu zamówień do hurtowni.

  • Kolor również spowoduje, że KOD stanie się jeszcze bardziej unikalny, a w niektórych hurtowniach będzie to istotny element do złożenia zamówienia.

  • ID powoduje, że jesteśmy pewni, że KOD będzie unikatowy do każdego produktu.

  • EAN może być bardzo przydatny do składania zamówień w hurtowni, które na życzenia klientów coraz częściej dostosowują swoje wyszukiwarki na stronach hurtowych, aby odszukiwały produkty po EAN.

 

Oczywiście wszystko zależy od hurtowni, jak zarządza swoimi parametrami, ponieważ jeżeli hurtownia co chwilę edytuje nazwę koloru, wówczas dawanie go w KOD mija się z celem, dlatego warto rozważyć, czy jest konieczne podawać takie parametry.

Jednak KOD w przyjemnej postaci INDEKS_ROZMIAR_ID_EAN powinien być całkowicie bezpieczny (ABCD_36_3435_1354682574615), oraz umilić pracę z edycjami, hurtowniami i ustawieniami sprzedawcy na allegro, na długie lata.

 

Dlatego warto od razu przygotować dobry *KOD*.

 

Porady dotyczące początku i końca konfiguracji hurtowni.

 

Jeżeli hurtownia nie posiada wariantów:

  • Po rozpoczęciu konfiguracji nowej hurtowni bez wariantów należy sprawdzić w pliku produktowym w jaki sposób hurtownia stworzyła unikatowy kod do każdego z produktów i zazwyczaj jest to po prostu numer ID podany na początku produktu.

  • W tej sytuacji należy na początku skonfigurować *KOD* podając to unikatowe oznaczenie produktu hurtowni ID.

  • Dodatkowo warto stworzyć od razu własny parametr ID i tak sami go skonfigurować w schematach, aby pobrać do bazy numery ID.

  • Po skończeniu konfiguracji całej hurtowni należy wejść w edycję parametru *KOD*, zmienić go na parametr łączony i wybrać interesujące nas parametry hurtowni z których będzie zbudowany *KOD* i najlepiej zakończyć go tym unikatowym ID z dodatkowo utworzonego parametru.

 

Jeżeli hurtownia posiada warianty:

  • Po rozpoczęciu konfiguracji takiej hurtowni, najlepiej utworzyć własny parametr o nazwie ID i skonfigurować go w schematach, aby pobrał się ID produktu głównego.

  • Następnie stworzyć kolejny parametr „ID Wariantu” i w ustawieniach „warianty parametrów” ustawić, aby pobrało ID wariantu.

  • Po pobraniu tych dwóch parametrów wchodzimy w edycję parametru *KOD*, zmieniamy go na parametr łączony i dodajemy oba parametry + „Dodaj stały tekst”, który będzie je oddzielał od siebie np. „-„.

  • Gdy dokończymy konfigurację hurtowni, wówczas będzie można rozszerzyć parametr łączony *KOD* o bardziej zrozumiałe i przydatne w przyszłości informacje jak Indeks + Rozmiar + EAN.

 
 
 

PRZEJDŹ DO POZOSTAŁYCH PORADNIKÓW

MARKOWE Sp. z o.o. © 2023 Wszelkie nazwy oraz znaki towarowe firm trzecich zostały użyte tylko i wyłącznie w celach informacyjnych.